آشنایی با ویژگی های پنل مونو کریستال خورشیدی

پنل مونو کریستال خورشیدی محبوب ترین گزینه در بازار و همچنین کارآمدترین شکل سلول خورشیدی است. با اینکه این پنل ها نسبتا گران‌تر هستند، اما سطح کارایی مناسبی را در هر شرایط آب‌وهوایی تضمین می کنند، همین موضوع آنها را به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد این پنل‌های خورشیدی ارائه شده است که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید از بین پنل های مونو کریستال و پلی کریستال، کدام یک برای شما بهترین است.

به این سلول های خورشیدی، سلول های تک کریستالی نیز گفته می شود. آنها به راحتی با رنگ سیاه عمیق و لبه های بریده قابل شناسایی هستند. سلول های خورشیدی تک کریستالی از شکل بسیار خالصی از سیلیکون ساخته شده اند که آنها را به کارآمدترین ماده در تبدیل نور خورشید به انرژی الکتریکی مبدل ساخته است.

علاوه بر این، پنل مونو کریستال خورشیدی کمترین فضا را نسبت به هر فناوری پنل خورشیدی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، اشغال می کند. همچنین دارای مزیت بزرگی است که می توان آن را ماندگارترین فناوری سلول های خورشیدی دانست و طول عمر این پنل ها در حال حاضر حدود نیم قرن تعیین شده است. البته اکثر تولیدکنندگان ضمانت‌هایی تا ۲۵ سال برای این پنل‌های خورشیدی به شما ارائه می‌دهند که نیمی از عمر مورد انتظار آن‌ها می باشد.

این سیستم در مقایسه با مدل‌های جایگزین عملا از هر نظر برتر است، اما قیمت بالایی دارد. سلول های خورشیدی تک کریستالی به عنوان گران ترین گزینه در بین تمام انواع سلول های خورشیدی در نظر گرفته می شوند.

مزایا و معایب پنل مونو کریستال خورشیدی

در حالی که آنها کارآمدترین سلول های خورشیدی موجود در بازار هستند، مزایا و معایب متعددی نیز برای پنل های خورشیدی تک کریستالی وجود دارد که هر کدام در زیر ذکر شده است.

در اینجا به برخی از مزایای سلول های خورشیدی مونو کریستال اشاره می کنیم:

  1. آنها بالاترین سطح کارایی را در 15-20٪ دارند.
  2. در مقایسه با انواع دیگر به دلیل کارایی بالا به فضای کمتری نیاز دارند
  3. سازندگان بیان می کنند که این نوع سلول خورشیدی طولانی ترین عمر را دارد و اکثر آنها 25 سال ضمانت می دهند.
  4. آنها در سطوح کم نور خورشید عملکرد بهتری دارند و برای مناطق ابری ایده آل هستند

در اینجا برخی از معایب سلول های خورشیدی مونو کریستالی آورده شده است:

  1. آنها گران ترین سلول های خورشیدی موجود در بازار هستند و بنابراین در محدوده قیمتی مناسب برای همه نیستند
  2. معمولا با افزایش دما سطح عملکرد پایین تری دارند. با این حال، در مقایسه با سایر اشکال سلول های خورشیدی، عملکرد بهتری را در این شرایط ارائه می دهند.
  3. وقتی سیلیکون در حین ساخت بریده می شود، مواد زائد زیادی وجود دارد.
پنل مونو کریستال خورشیدی پیام دشت پارس 1

قیمت پنل های خورشیدی چقدر است؟

وقتی به  مقایسه قیمت پنل های خورشیدی می پردازید، در واقع به دنبال قیمت کل سیستم پنل خورشیدی هستید. هزینه کل، بسته به اندازه و تعداد پنل هایی که باید در خانه شما نصب شوند متفاوت است. همین امر در مورد سطح قدرت پنل ها و همچنین روش نصب صدق می کند.

وقتی نوبت به تخمین هزینه ها می رسد، هرگز کار ساده ای نیست زیرا عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر آن تاثیر بگذارد. با این حال، یک راهنمای قیمت تقریبی یک سیستم کامل پنل خورشیدی را بین 3000 تا 5000 پوند قرار می‌دهد. در حالی که ممکن است هزینه ی زیادی به نظر برسد، اما بهتر است در قبال مزایای بسیاری که دارد، هزینه را در نظر نگیرید!

به عنوان یک نکته دیگر، لازم به ذکر است که قیمت سلول های خورشیدی در سال های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته است. این مسئله به این دلیل است که پنل های خورشیدی و انرژی های تجدید پذیر در بین مردم بسیار محبوب شده اند. در واقع، نصب و خرید برق خورشیدی نسبت به سال 1979، 99 درصد ارزان‌تر است، که واقعا بسیار چشمگیر است.

امکان بهره مندی از طرح های دولتی نیز وجود دارد. یکی از این موارد به شما این امکان را می دهد که پنل های خورشیدی را به صورت رایگان نصب کنید، به شرطی که اساسا سقف خود را به دولت اجاره دهید. اگر پولی برای هزینه‌های اولیه ندارید، عالی است، اما به این معنی است که نمی‌توانید از تعرفه خوراک بهره ببرید. اینجا جایی است که برای تولید برق از طریق پنل های خورشیدی به شما پول پرداخت می شود و به شما این امکان را می دهد که از هزینه خرید و نصب پنل های خورشیدی خود بازگشتی (و حتی سود) داشته باشید.

عملکرد و بازدهی پنل مونو کریستال خورشیدی

پنل های خورشیدی تک کریستالی محبوب ترین پنل های خورشیدی هستند که امروزه در نصب پنل های خورشیدی روی پشت بام استفاده می شوند.

سلول های خورشیدی سیلیکونی تک کریستالی با استفاده از روشی به نام روش Czochralski تولید می شوند که در آن یک کریستال “دانه” سیلیکون در یک خمره مذاب سیلیکون خالص، در دمای بالا قرار می گیرد..

این فرآیند یک کریستال سیلیکونی منفرد به نام شمش را تشکیل می دهد که به ویفرهای سیلیکونی نازک بریده می شود و سپس در ماژول های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید که بیش از یک نوع پنل مونو کریستال خورشیدی وجود دارد. امروزه انواع مختلفی از پنل های خورشیدی تک کریستالی در بازار وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. سلول‌های امیتر غیرفعال و تماس با عقب، که بیشتر به سلول‌های PERC معروف هستند، در حال تبدیل شدن به یک گزینه مونوکریستالی محبوب در بازار می باشند. سلول‌های PERC فرآیند تولید و مونتاژ متفاوتی را طی می‌کنند که باعث افزایش میزان الکتریسیته سلول‌ها می‌شود.

پنل‌های خورشیدی دو وجهی، یکی دیگر از فناوری‌های مونو کریستالی هستند که می‌توانند الکتریسیته را در قسمت جلو و پشت یک ماژول تولید کنند و در کاربردهای تجاری روی زمین مورد توجه قرار می‌گیرند.

رتبه بندی بازده پنل های خورشیدی مونو کریستالی از 17٪ تا 22٪ است که عنوان کارآمدترین نوع پنل خورشیدی را به خود اختصاص می دهد. رتبه بازده بالاتر پنل های مونو کریستالی آنها را برای خانه هایی با فضای سقف محدود ایده آل می کند، زیرا برای تولید برق مورد نیاز به پنل های کمتری نیاز خواهند داشت.

از آنجایی که پنل مونو کریستال خورشیدی از یک کریستال سیلیکون ساخته شده است، الکترون ها می توانند به راحتی در سراسر سلول جریان داشته باشند و بازده کلی را افزایش دهند.

این پنل ها نه تنها دارای بالاترین درجه بازدهی هستند، بلکه معمولا بالاترین رتبه بندی ظرفیت توان را نیز دارند. اکثر پنل های مونو کریستالی موجود در بازار امروز دارای توان خروجی حداقل 320 وات هستند، اما می توانند تا حدود 375 وات یا بالاتر نیز بروند!

در نهایت باید بگوییم که پنل های مونو کریستالی به دلیل فرآیند تولید و عملکرد بهتر و بالاتر، گران ترین پنل های خورشیدی در بین سه نوع پنل خورشیدی هستند. با این حال، با بهبود فرآیندهای تولید و فناوری پنل های خورشیدی به طور کلی، تفاوت قیمت بین پنل های مونو کریستال و پلی کریستال به طور قابل توجهی کاهش یافته است. طبق گفته آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، پنل های خورشیدی مونو کریستالی اکنون فقط 0.05 دلار به ازای هر وات بالاتر از ماژول های پلی کریستالی فروخته می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های پنل مونو کریستال خورشیدی می توانید به آدرس اینترنتی https://markazelsf.com/ مراجعه نمایید.

اسکرول به بالا