ال اس اف ایران - مرکز ال اس اف

سازه LSF چیست؟
در چند سال اخیر صنعت ساختمان رشد بسیار زیادی داشته است و روشهای نوینی برای ساخت سازه های مختلف باعث شده است تا سرعت و کیفیت ساخت سازه های ساختمانی تفاوت بسیار زیادی با گذشته داشته باشد. سازه LSF نیز یکی از سیستم های ساختمانی پیش ساخته است که در دو دهه اخیر توانسته به عنوان یکی از روش های موفق تولید انبوه مسکن به کار برود.

علت اصلی استفاده از سازه های ال اس اف در صنعت ساختمان و ساخت و ساز، مقاومت آنها در برابر زلزله و سبک بودن آن ها و در کل کاهش وزن ساختمان است که باعث شده این سازه ها در جهان و در کشورهای مختلف طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کند. در واقع سازه lsf از مقاطع فولادی با جدار نازک ساخته شده است که این مقاطع فولادی با استفاده از عملیات نورد بر روی ورق نازک فلزی متصل می شوند و تشکیل سازه lsf را می دهند.

مزایای سازه lsf بسیار زیاد است از جمله مهمترین آنها می توان به سرعت زیاد در اجرای سازه ساختمان، سازگاری با محیط زیست، مقاومت در برابر لرزه و زلزله و همچنان اقتصادی بودن آن و نیز مهمترین قابلیت آن یعنی پیش‌ساخته بودن آن اشاره کرد که باعث می شود این سازه در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی داشته باشد و برای ساخت انواع مختلف خانه های پیش ساخته مورد استفاده قرار بگیرد. شرکت پیام دشت پارس از این سازه برای ساخت ویلای LSF در ایران استفاده می کند.

سیستم ال اس اف

سیستم اسکلت فولادی سبک، که سازه ال اس اف نیز شناخته می‌شود، سازه‌ای است در آن، سازه از پروفیل‌های فلزی گالوانیزه با ضخامت کاهش یافته (در حد یک میلی متر) و وزن بسیار کم (ملایم) تشکیل شده است. اولین ساختمان‌های ساخته شده با استفاده از LSF به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد، جایی که تلاش شد تا ساختار چوبی که در آن زمان معمول‌ترین سیستم سازنده بود، تکرار شود. 

سیستم ساختمان در LSF اجازه می‌دهد تا بر برخی از شکاف‌ها در ساخت چوب، مانند آسیب پذیری آن در برابر آتش، موریانه‌ها و تغییرات رطوبت، غلبه کند. این سازه با مزیت‌های دیگری که دارد، از جمله استحکام مکانیکی برتر، مقاوم در برابر آسیب‌ها و شرایط محیطی مختلف مانند زلزله و طوفان، یک‌ گزینه عالی برای ساختار اولیه ساختمان‌ها به شمار می‌رود.

سازه ‏ال اس اف در چه جاهایی کاربرد دارد؟

  • در ساختمان هایی که تا ۵ طبقه بوده و مسکونی هستند.
  • در مجموعه هایی که کاربری آموزشی و ورزشی دارند.
  • در کارخانجات و کارگاه هایی که کاربری صنعتی دارند.
  • به صورت نیم طبقه در مکان هایی که ارتفاع زیاد دارند، ساخته می شود.
  • در ساختمان هایی که قصد دارند طبقاتی را در پشت بام اضافه کنند.
  • در ساخت و ساز شهرک هایی مسکونی در کوتاه ترین زمان
  • در ساخت هر مکانی که محدودیت ساخت طبقاتی دارند.
ال اس اف
پیمایش به بالا