آشنایی با سیستم های پشتیبان انرژی

سیستم های پشتیبان انرژی به خانه‌ها این امکان را می‌دهند که انرژی برق مورد نیاز برای تجهیزات ضروری را در زمانی که شبکه برق در دسترس نیست تامین کنند.

افزون بر ژنراتورهای الکتریکی که با سوخت کار می کنند، صاحبان خانه و صاحبان مشاغل ممکن است گزینه های جایگزین برق پشتیبان را در نظر بگیرند.

برق پشتیبان ذخیره شده در باتری نیز به شما امکان می دهد در هنگام قطعی برق، به کار کردن چراغ ها، یخچال و سایر وسایل برقی و ارتباطات ادامه دهید. این سیستم‌ها می‌توانند به منابع انرژی تجدیدپذیر مانند پانل‌های خورشیدی و ژنراتورهای باد در مقیاس کوچک متصل شوند تا به شارژ باتری‌ها در مواقع اضطراری کمک کنند. شما همچنین می توانید بسیاری از این سیستم های باتری را با دیزل ژنراتور شارژ کنید. مدت زمانی که می‌توانید از باتری‌هایتان برق بکشید به اندازه بانک باتری شما بستگی دارد. سیستم های پشتیبان انرژی باتری موبایل اضطراری می‌توانند تلفن‌های همراه و چراغ‌ها را برای مدت زمان نسبتا کوتاهی (مثلاً 700 تا 1500 وات ساعت) تغذیه کنند. سیستم های پشتیبان انرژی با انرژی خورشیدی از پیش سیم‌کشی شده، توان خروجی بیشتری را برای مدت زمان طولانی‌تری ارائه می‌دهند (مثلاً 5000 تا 10000 وات ساعت).

انرژی خورشیدی، یکی از اصلی ترین سیستم های پشتیبان انرژی

انرژی خورشیدی می تواند بخشی از برق اولیه روزانه و همچنین برق پشتیبان قابل اعتماد را در مواقع اضطراری تامین کند. پنل های خورشیدی یا ماژول های خورشیدی معمولا بر روی پشت بام خانه ها یا محل کار نصب می شوند. این پنل‌های خورشیدی از سلول‌های فتوولتائیک تشکیل شده‌اند که نور خورشید را به جریان مستقیم تبدیل می‌کنند، که سپس توسط یک اینورتر به جریان متناوب یا جریان الکتریکی استاندارد مورد استفاده در خانه یا محل کار شما تبدیل می‌شود. سیستم های باتری می توانند با استفاده از انرژی خورشیدی شارژ شوند. از آنجایی که پنل های خورشیدی در طول روز انرژی تولید می کنند، هر انرژی اضافی که در خانه یا محل کار استفاده نمی شود را می توان برای استفاده در شب، روزهای بارانی یا در هنگام قطع برق ذخیره کرد.

انرژی خورشیدی، یکی از اصلی ترین سیستم های پشتیبان انرژی

نیروی باد، یکی دیگر از سیستم های پشتیبان انرژی

یک سیستم الکتریکی باد در مقیاس کوچک (مانند مسکونی یا سازمانی) می تواند به صاحب خانه ها، صاحبان مشاغل کوچک و تاسیسات عمومی کمک کند تا انرژی خود را برای استفاده در محل تولید کنند. یک توربین بادی کوچک زمانی که هوا باعث چرخش توربین می شود از باد، برق تولید می کند. بیشتر توربین‌های بادی کوچک، شبیه یک نسخه کوچک از توربین‌های بزرگ و سه پره در مقیاس کاربردی هستند، اما مدل‌های دیگر می‌توانند از نظر ظاهری بسیار متفاوت باشند. سیستم‌های الکتریکی بادی در مقایسه با سیستم‌های انرژی خورشیدی کمتر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند، زیرا بسیاری از شهرداری‌ها سیستم‌های بادی کوچک را در کدهای منطقه ‌بندی محلی لحاظ نمی‌کنند. این مسئله اغلب مجوز و نصب سیستم ها را دشوار و پرهزینه می کند.

سیستم های پشتیبان انرژی پیام دشت پارس 1

پیل‌های سوختی

 پیل‌های سوختی شبیه باتری‌ها هستند و می‌توانند ماشین‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها و همچنین دستگاه‌های قابل حمل مانند تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ را تغذیه کنند. سیستم های پیل سوختی همچنین می توانند برق پشتیبان ساختمان ها و تاسیسات را تامین کنند. امروزه پیل های سوختی اغلب با گاز طبیعی سوخت می شوند و نسبتا گران هستند. در سال 2005، پرکاربردترین پیل‌های سوختی حدود 4500 دلار به ازای هر کیلووات هزینه داشتند. در مقابل، یک دیزل ژنراتور 800 تا 1500 دلار به ازای هر کیلووات هزینه دارد.

شایان ذکر است از آنجایی که هر وضعیت اضطراری متفاوت است، برای ایمنی بیشتر، مهم است که از دستورالعمل‌های مقامات مدیریت اضطراری ایالتی و محلی و شرکت‌های خدماتی محلی پیروی کنید.

سیستم های ذخیره انرژی برای برق پشتیبان

با استفاده از سیستم های پشتیبان انرژی ، می توانید تا حد زیادی در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید. اکثر مشتریان تجاری و صنعتی در هنگام خاموش شدن شبکه، بی برق می مانند، که می تواند منجر به طولانی شدن زمان خرابی و هزینه های نصب دستگاه ها شود. با این حال، با استفاده از راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انرژی در کسب ‌و کارتان، می‌توانید از این هزینه‌های ناخواسته جلوگیری کنید و در عین حال چراغ‌ها را در هنگام قطعی برق روشن نگه دارید.

تفاوت بین باتری و ژنراتور چیست؟

باتری ها و ژنراتورها دو نوع اصلی از سیستم های پشتیبان برق خانگی هستند که می توانند در صورت قطعی برق، برق مورد نیاز خانه شما را تامین کنند.

باتری ها:

باتری ها با برق کار می کنند و می توانند از انرژی اضافی تولید شده توسط پنل های خورشیدی یا انرژی شبکه شارژ شوند. اگر باتری خود را طوری طراحی کرده‌اید که از انرژی پشتیبان خارج از شبکه استفاده کند، می‌توانید حتی در صورت قطع شدن شبکه آن را دوباره شارژ کنید، که به شما در تامین انرژی مورد نیازتان امنیت می‌دهد.

با این حال، همه سیستم های باتری را نمی توان در طول قطع برق شارژ کرد، بنابراین اگر این ویژگی برای شما مهم است، با پیمانکار خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که سیستم مناسبی دارید.

ژنراتورها:

در مورد ژنراتورها، برخی از مدل های جدیدتر توانایی استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ را دارند، اما معمولا از سوختی مانند گازوئیل، پروپان مایع یا گاز طبیعی استفاده می کنند که جهت استفاده در خانه شما به برق تبدیل می شود.

تا زمانی که سوخت صحیح (و مقدار کافی از آن) را داشته باشید، ژنراتور شما به کار خود ادامه خواهد داد. اما در صورتی که سوخت شما تمام شود، برخی از ژنراتورها امکان اتصال به خط گاز طبیعی را دارند. هر چند همه به یک خط دسترسی ندارند. اگر این کار را نمی کنید، در نظر بگیرید که سوخت اضافی را در خانه خود کنار بگذارید تا برای خاموشی آماده شوید.

در حالی که باتری ها و ژنراتورها مزایا و معایب خاص خود را دارند، بهتر است آنچه را که برای شما، خانه و عزیزانتان مناسب تر است انتخاب کنید.

جمع بندی

خاموشی می تواند در هر زمان و مکانی اتفاق بیفتد. هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند طوفان، گردباد، کولاک و زلزله، حتی ممکن است بهترین سیستم های مولد انرژی نیز دچار قطعی برق شوند. حملات تروریستی به نیروگاه ها نیز می تواند عاملی برای قطع شدن جریان برق باشد. حتی حیواناتی مانند سنجاب ها و پرندگان که با تجهیزات شرکت های برق در تماس هستند می توانند باعث قطعی برق شوند. در مواقعی که برق قطع می‌شود، لازم است که یک منبع قابل اعتماد از سیستم های پشتیبان انرژی داشته باشیم.

در مناطق مستعد طوفان، ساکنان اغلب تمایل بیشتری به داشتن منبع تغذیه پشتیبان دارند یا به فکر خرید یک ژنراتور هستند. لذا می توان یک ژنراتور گازسوز انتخاب کرد، یا به جای آن با سرمایه گذاری در یک مولد انرژی خورشیدی، از کاربردهای بی نظیر آن بهره گرفت.

همچنین می توانید به سراغ یک ژنراتور قابل حمل بروید که در میان خانوارهای حومه شهر محبوبیت دارد. هنگامی که قطع برق بیش از 3 ساعت طول می کشد، دستگاه خوبی است. این وسیله نیاز به یک منبع ثابت سوخت مانند بنزین یا گازوئیل دارد و می تواند بارهای ضروری AC مانند یخچال، پمپ های چاه و کوره و روشنایی اضطراری را اجرا کند. اما انتظار نداشته باشید که برق AC مرکزی یا تلویزیون پلاسمای شما را تامین کند. حتی در سفرهای کمپینگ هم می توانید آن را به همراه داشته باشید.

و اگر  بودجه ی لازم و فضای کافی در خانه خود دارید، می توانید روی یک ژنراتور دائمی یا ثابت سرمایه گذاری کنید. مانند ژنراتور قابل حمل، این نوع سیستم نیز با سوخت دیزل یا بنزین کار می کند، اما تفاوت این است که می تواند بارهای بزرگتری را تحمل کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سیستم های پشتیبان انرژی می توانید به آدرس اینترنتی https://markazelsf.com/ مراجعه نمایید.

پیمایش به بالا