آشنایی با سازه های سبک ساختمان

سازه های سبک ساختمان صرفا به این دلیل که سبک هستند، به این معنی نیست که محکم و مقاوم نیستند. محققان مواد سبک وزن که از ماسه، سیمان و حتی فیبر و … تشکیل شده است را برای قدرت و تراکم حجمی آزمایش کرده اند. مطالعات آنها نشان داده است که این مواد برای ساخت دیوارها و سقف ها مفید هستند و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند.

بیومیمتیک، کپی کردن و بازآفرینی طرح‌ها، عملکردها یا مکانیسم‌های طبیعی و راه‌هایی برای ایجاد کارآمد از آن در مواد، منابع و انرژی است. بر اساس بخش آخر این تعریف، جای تعجب نیست که صنعت ساخت و ساز و تولید در نهایت شروع به استفاده از این فناوری نموده است. از نقطه نظر کارایی و پایداری، پیشرفت های بالقوه توجه متخصصان صنعت در معماری، مهندسی و ساخت و ساز را به طور یکسان جلب کرده است.

Biomimic ارتباط نزدیکی با “سبک بودن” دارد. با توجه به ژورنال  NFPA، سازه های سبک ساختمان، اصطلاحی است که برای ساختار ساخته شده از طریق الیاف و مواد به هم چسبیده که به عنوان یک تیرچه کامپوزیت در کنار هم قرار می گیرند، استفاده می شود.

در طول دهه گذشته، بسیاری از مهندسان از ابزارهای محاسباتی پیشرفته برای طراحی سازه‌هایی با «حداقل مصرف انرژی» استفاده کرده‌اند. این سیستم های با تکنولوژی بالا به معماران و مهندسان اجازه می دهد تا رفتار فیزیکی سازه ها را از طریق الگوریتم ها تحلیل و شبیه سازی کنند.

اهمیت استفاده از سازه های سبک ساختمان

این سازه های سبک ساختمان، چگالی کمتری نسبت به آب دارند. با این حال، نسبت قدرت به وزن آنها از آلومینیوم یا فولاد بیشتر است. با پیشرفت فناوری های ساخت و ساز و پوکه، پرلیت، یوتانگ، بتن گازی و غیره، مصالح و سازه های سبک وزن به طور گسترده ای استفاده می شوند. مصالح سبک وزن، بار ساختمان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، از طرفی لرزش های افقی و عمودی ناشی از زلزله توسط مصالح توخالی جذب می شود، بنابراین ساختمان تکان می خورد اما فرو نمی ریزد. در فناوری های جدید ساخت و ساز، بار ساختمان ها و حتی آسمان خراش های غول پیکر چند طبقه به سیستم های سازه های فولادی توزیع می شود و از مصالح ساختمانی با عایق کم در دیوارها، پارتیشن ها، سقف ها و کف استفاده می شود. بنابراین ساختمان ها به دلیل استفاده کم از مصالح سنگین مانند آهن و سیمان از بارهای سنگین رها می شوند. لذا ساختمان ها با وزن خود خرد نمی شوند و از آسیب های مخرب زلزله کاسته می شود.

سازه های سبک ساختمان پیام دشت پارس 2

نکته مهم دیگر در رابطه با اهمیت استفاده از سازه های سبک ساختمان، صرفه جویی در مصرف انرژی تا 50 درصد می باشد. هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان ها با استفاده از مصالح سبک، ساختمانی به میزان چشمگیری کاهش می یابد. حتی در کشورهای سردسیر مانند سوئد و نروژ که از مصالح ساختمانی سبک مانند پوکه، پرلیت، یتونگ و … استفاده می شود، هزینه گرمایش خانه ها کمتر از نیمی از هزینه گرمایش معادل اقامت در ایران است. این مثال برجسته اهمیت موضوع را از نظر صرفه جویی در گرما و انرژی نشان می دهد.

بخش قابل توجهی از کل انرژی در کشور ما مانند سایر کشورهای جهان برای گرمایش و سرمایش منازل و ساختمان ها استفاده می شود. اگر در همه این خانه ها از مصالح ساختمانی عایق استفاده می شد و عایق بندی خوبی ایجاد می شد، صرفه جویی در مصرف انرژی سالانه بیش از 10 میلیارد دلار می شد. این رقم منبع مهمی است که ما آن را از دست می دهیم زیرا صرفه جویی در مصرف انرژی را نادیده می گیریم.

تاثیرات مثبت سازه های سبک ساختمان

با توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی یا استفاده بهینه از انرژی، کاهش اثرات مخرب زلزله، رفاه اجتماعی و حفاظت از محیط زیست، اهمیت گسترش استفاده از سازه های سبک ساختمان روشن میشود.

این سازه ها فوق العاده قوی و بادوام هستند و نه تنها از پروژه های مختلف ساختمانی پشتیبانی می کند، بلکه به آنها اجازه می دهند تا برای مدت طولانی بدون هیچ مشکل و نقصی دوام بیاورند. این سازه های مستحکم از متریال اولیه باکیفیت ساخته شده اند که در برابر انواع تاثیرات خارجی مقاوم بوده و همچنین محصولات سازگار با محیط زیست هستند. اغراق نیست اگر بگوییم سازه های سبک ساختمان شگفت انگیز هستند. شما می توانید آنها را از تامین کنندگان و عمده فروشان پیشرو در صنعت ساختمان با قیمت های مناسب و تخفیف های خیره کننده دریافت نمایید.

مصالح ساختمانی سبک وزن از مواد جامد مانند فلز و فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که آنها را در برابر هر گونه اثرات داخلی و خارجی، کاملا بادوام و پایدار می کند. این محصولات می توانند انواع شرایط و تاثیرات خارجی را تحمل کنند. همچنین این سازه ها در برابر دمای بسیار سرد و بسیار گرم عملکرد مطلوبی دارند. از این سازه ها می توان برای دیوارهای مختلف، کف های تزئینی، سقف واحدها  کانال های آب و غیره استفاده کرد. برای ساخت و ساز ایده آل و در برابر زلزله مقاوم هستند.

مصالح ساختمانی سبک وزن در رنگ‌ها، طرح‌ها، شکل‌ها و خواص متعدد متناسب با نیازهای خاص شما ارائه می شوند و در برابر آتش و ضربه مقاوم بوده و بسیار سبک و در عین حال مستحکم هستند.

جمع بندی

یکی از مهمترین کارها در فرآیند ساخت و ساز، انتخاب برنامه ریزی شده مصالح و سازه های ساختمانی است که اغلب می تواند توسط معمار پروژه در مرحله طراحی ساختمان مشخص شود. با این حال، این تعیین اولیه فقط جهت کسب اطلاعات اولیه برای تعیین قیمت واحد بوده و ممکن است در روند اجرای پروژه دستخوش تغییر گردد. کیفیت مواد، تعداد آن، اندازه، نام سازنده و غیره از عوامل موثر بر قیمت این سازه ها هستند.

از جمله خواص سازه های سبک ساختمان می توان به قیمت مقرون به صرفه، شرایط پرداخت بهینه، مقاوم در برابر آتش، کیفیت و کارایی بالا و مشخصات فنی مناسب و … اشاره کرد.

سازه های ساختمانی که تکمیل مطمئن ساختمان ها را تضمین می کنند، از محصولات ویژه ای تشکیل شده اند که در هر مرحله از ساختمان استفاده می شود.

ساختمان ها که مهمترین نقش را در زندگی بشر دارند با کمک مصالح ساختمانی تکمیل می شوند. مصالح ساختمانی، محصولاتی جامع، کاربردی و قوی هستند که به تکمیل ساخت و ساز کمک می کنند. با ظهور فناوری های نوین در بخش ساخت و ساز، مصالح ساختمانی نوآورانه، بادوام و بسیار بصری کاربرد ویژه ای در فضاهای زندگی ارائه می دهند.

تاثیر توسعه فناوری در صنعت ساختمان نیز دیده می شود. مصالح ساختمانی نسل جدید دارای ویژگی‌های کاربردی آسان، دوام و کیفیت بالا هستند. لیست قیمت سازه های ساختمانی با توجه به شرایط بازار متفاوت است. در عین حال، قیمت ها تحت تأثیر مارک، نوع و ابعاد، متریال سازنده و … قرار می گیرند. خرید مصالح ساختمانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب بسیار مهم است و نقش بسزایی در صنعت ساخت و ساز امروزی بنا به شرایط اقتصادی ویژه ی حاکم بر جامعه، بر عهده دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سازه های سبک ساختمان و نقش ویژه ی ان ها در بخش ساخت و ساز جهان امروز می توانید به آدرس اینترنتی https://markazelsf.com/ مراجعه نمایید. اگر شما نیز دغدغه ی کیفیت، استحکام و البته قیمت دارید، قطعا این سازه ها به کارتان خواهد آمد.

پیمایش به بالا