قیمت ال اس اف

ساختار اسکلت فلزی سبک (LSF) یا همان سازه ال اس اف یک سیستم ساختمانی سبک است که بر اساس افزایش تعداد اجزای باربر سیستم باربری سازه را امکان پذیر می‌سازد. اساس کار در سیستم LFS توسط عناصر گل میخ ها و مسیرها شکل گرفته و اسکلت اصلی سازه ترکیبی از اجزای فولاد گالوانیزه نورد سرد شکل گرفته است. از پروفیل های C ، U و Z در این سیستم استفاده می شود که توسط پیچ و مهره یا پیچ های سر ویفر (خود حفاری) بهم متصل می‌شوند.


سازه ال اس اف (LSF) مدلی از سازه های سبک وزن بوده که قابلیت کاهش وزن پایه های ساختمان به همراه اضافه کردن بلندای ساختمان را دارند. سازه های ال اس اف (LSF) از استیل های کم وزن ساخته می‌شوند. این سازه ها با ارائه راهکار های کارآمد و مقرون به صرفه، به راحتی هر چه تمام تر در کنار ساختمان های قدیمی قرار می‌گیرند و با هر نوع مصالح و دکوراسیونی مطابقت دارند. و به عنوان یک نکته مهم این سازه‌ها زمان خیلی کمی را جهت نصب و اجرای ساختمان صرف می‌نمایند.
برآورد قیمت سازه lsf یا Light steel frame


این یک اشتباه بزرگ و فاحش است که بگوییم هزینه ساخت اسکلت بتنی یا فلزی در یک ساختمان کمتر از هزینه ی سازه سبک ال اس اف است. در یک برآورد مهندسی جهت اجراي اصولی کار برابر آيين نامه مربوط به مبحث بتن و فولاد و دستورالعمل های اجرايی، به طور معمول هزینه ی ساخت اسکلت بتنی یا فولادی ساختمان با شرايط مشابه نسبت به سازه سبک ال اس اف اگر حدود 10درصد بيشتر نباشد کمتر از آن نخواهد بود.


بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که در یک پلان مشابه ( 2 واحد در 3 طبقه جمعا 6 واحد ) برای ساخت یک ساختمان 3- 5 طبقه با 100 مترمربع زیر بنا واریانت های زیر بررسی شد:


واریانت اول: اسکلت بتنی با سیستم قاب خمشی ساده و سقف مشابه تیرچه بلوک: مصرف کل سیمان: 5/20 تن – مصرف کل فولاد: 4 تن
واریانت دوم: اسکلت فلزی با سیستم مفصلی و سقف کامپوزیت: مصرف کل سیمان: 5/11 تن – مصرف کل فولاد: 8/5 تن
واریانت سوم: احداث سازه فلزی یکپارچه سبک (LSF) : مصرف کل سیمان: 2/5 تن – مصرف کل فولاد: 8/2 تن

قیمت ال اس اف
قیمت ال اس اف
قیمت ال اس اف قیمت ال اس اف قیمت ال اس اف قیمت ال اس اف قیمت ال اس اف قیمت ال اس اف قیمت ال اس اف قیمت ال اس اف قیمت ال اس اف

نحوه اجرای سازه ال اس اف
نحوه اجرای سیستم ساختمانی lsf همانند سیستم های دیگر ساخت و ساز در جهان می باشد. بدین صورت که می بایست ابتدا طرح های معماری و سازه ای و سپس نقشه های اجرایی را تولید و تهیه کرد و سپس بر اساس آن ها نسبت به اجرای سازه اقدام کرد. برای ساخت این گونه سازه ها مواردی وجود دارد که می‌توانیم آنها را به ترتیب به شما معرفی کنیم.

شالوده

مرحله اول را می توان به عنوان شالوده نامگذاری کرد. در این مرحله برای برپایی سیستم شالوده و نصب دیواره ها می بایست نواری به عمق ۴۰ تا 50 سانتی متر اجرا شود سپس بعد از آرماتور بندی و بتن ریزی و قالب بندی در فواصل استاندارد تعبیه شده می توان با استفاده از آنها دیوار ها را اجرا نمود. معمولاً فواصل استاندارد بین 4۰ تا 6۰ سانتیمتر می باشد و مرحله اول را مرحله شالوده می نامیم.

دیوارها

بعد از اجرای پی و شالوده نوبت به برپایی دیوارها می رسد. برای برپایی دیوارها با استفاده از انکربولت هایی که از قبل برای این کار استفاده شده بودند می بایست ابتدا تراک های کف کاملا نصب شوند و سپس استاد ها به صورت کشویی داخل تراک قرار میگیرند. منظور از تراک در این قسمت به قسمت های افقی گفته می شود که از بالا و پایین به صورت کشویی استاد ها را در بر می گیرند.

استاد ها نیز اعضای اصلی در پرپایی دیوارها هستند و نقش آنها تحمل بارهای ثقلی است. بنابر این اجزای تشکیل دهنده سازه lsf شامل دیوارهای غیر باربر و باربر همانند دیگر سازه ها می باشد. همانطور که در بالا به آنها اشاره کردیم استاد ها و تراک ها نقش دیوارهای باربر و غیر باربر را دارند که به صورت پانل های بارهای عمودی و جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به این صورت که دیوارهای باربر انتقال دهنده بار های عمودی ساختمان و نگه دارنده نمای خارجی هستند و جذب کننده بارهای جانبی ساختمان در برابر باد و زلزله می باشند که می توانند از ساختمان های lsf در برابر زلزله و طوفان کاملا محافظت کنند و فشار سازه را کاملاً حفظ می کنند.

در طرف مقابل دیوار های غیر باربر قرار دارند که برای جداسازی فضاهای داخلی بنا مورد استفاده قرار می‌گیرند. استاد های فولادی را معمولاً برای عبور دادن تاسیسات از قبل و به صورت پیش فرض به همان صورت که در نقشه ها به آنها اشاره شده سوراخکاری می‌کنند و این استاد ها از بالا و پایین با فواصل ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر را کاملا متصل میکنند.

در سیستم ساختمانی lsf، دیوار ها با متصل شدن استاد های فولادی اصطلاحاً باد بندی شده سپس با نصب پنل های گچی به شکل پانلی ساخته می شوند. در صورت اضافه کردن بادبند به این شیوه باعث می‌شود تا مقاومت در برابر بارهای خارجی نظیر باد و زمین لرزه مقاوم تر شوند و باعث می شود تا این دیواره‌ها بتوانند فشارهای بسیار زیادی را در مقابل باد و زلزله و فشارهای جانبی تحمل کنند.

تاسیسات سازه ال اس اف lsf

همانطور که در بالا به آنها اشاره کردیم برای اجرای تاسیسات سازه lsf و اینگونه سازه ها از ابتدا در نقشه برداری جایگذاری شده اند و در طول سازه از سوراخ هایی برای عبور و نصب تاسیسات استفاده شده است. با توجه به اینکه این گونه سازه ها پیش ساخته هستند و از اتصالات پیچی استفاده می کنند به همین دلیل دسترسی به اتصالات جهت تعمیر، ترمیم و یا تعویض برخی از قطعات به سادگی امکان پذیر است.

این مورد نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای سیستم‌های ال اس اف به شمار می رود که باعث می شود در صورت بروز مشکل برای هر قطعه ای بتوان به راحتی آن قطعه را جدا و یا تعویض کرد که همین باعث می شود طول عمر مفید ساختمان تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

اسکرول به بالا